lördag 15 oktober 2011

En barnledig fredagskväll!

En miniweekend i Umeå stod på schemat denna helg. Farmor skulle vara barnvakt på fredagskvällen och jag och maken skulle få en kväll ute på stan. Som vi hade planerat och pratat om denna kväll som det blir alldeles för få av. Men jag tror att vi hade en i somras i Mora då mormor och moster var barnvakter. Dessförinnan hade det inte inträffat.

Nåväl, vi gör oss klara för vår kväll. Jag hade tagit med nylonstrumpor, svart kjol och en svart topp. När jag börjar byta om inser jag att jag inte tagit med några skor. De enda skor som finns med är mina rosa foppatofflor av IKEA modell. Eftersom den kombinationen inte kändes så lyckad och farmor har storlek 35 på sina skor inser jag att jag kan fimpa mitt svarta klädval. Istället åker mina vanliga jeans, en t-shirt och foppatofflorna på. Känns ”så där” glammigt…

Efter att ha letat runt i hela Umeå, känns det som i alla fall, hittar vi en kina som vi bestämmer oss för att äta på. Maten var sådär men med underbart sällskap spelar väl inte det någon roll!

När vi ätit klart beger vi oss mot biografen. Klockan är då ca 18:30 och nästa film börjar kl 21 inser vi när vi är på plats. KUL! Vi är hemma hos farmor igen vid typ 19:00. En alla tiders utekväll! Är det så livet är som småbarnsförälder? Man prioriterar att få sova före lite galejs?

Nåväl, jag mådde bra dagen efter och kände mig hyfsat utvilad. Sen tog farmor hand om Matilda i morse med så vi fick sovmorgon. NICE! Ganska lyckat ändå med tanke på det dåliga klädvalet, usla maten och avsaknad av film. Vi hade tänkt att se jägarna 2, men det får bli en annan gång. Annars dröjer det väl bara typ ett år innan den kommer på video... host host… jag menar DVD.

/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar