lördag 22 oktober 2011

Lycka är...

... olika från person till person. Men sen lilla Matilda kom till vår familj har min definition av lycka verkligen förändrats. Eller det vill jag i alla fall inbilla mig att den gjort. Förut blev jag nog mer lycklig av att synas och av shopping. Nå, det blir man väl kanske fortfarande. Men aldrig på en miljon år hade jag väl kunnat inbilla mig att man kunde känna sådan lycka och kärlek av att se en annan människa. Tänk att bli väckt på morgonen och känna kärlek för den som väcker en. För 3 år sedan hade det varit skottpeng på samma beteende.

Min stora kärlek har två dagar i sträck somnat i egen säng. Igår sov hon till 5 på morgonen sen blev det att sova två timmar i vår säng innan det var dags att gå upp. Men i morse sov hon till 7:30 i sin egen säng. Inte bara sov hon hela natten i sin säng, vilket är en enorm prestation av henne, utan hon gav oss 30 minuters sovmorgon. Det var mycket länge sedan jag vår så här utvilad. Det är lycka och lyx när det är som bäst!
/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar