lördag 3 september 2011

För lite fritid?


Ja, det kan man ju kanske tro. Eller så är det så att en stressad småbarnsmor måste få rensa sina tankar ibland. Hur som, så får vi se hur det här går.. När jag tappar intresset eller när tiden tar slut. Men jag har ju sett att andra får tiden att räcka till så kanske, kanske.

En härlig lördagskväll, dottern sover i sin säng och maken i soffan. Att maken sover i soffan är inte helt otippat, det brukar hända. Men att dottern sover i sin egen säng är lite av en revolution i våra läggningsrutiner. Det skedde ett under för ett par dagar sedan då HON helt plötsligt ville lägga sig i sin egen säng och sen somnade. Vi blev otroligt överraskade men ack så lyckliga. Vi får se hur länge det håller i sig. Kanske är det också därför jag helt plötsligt fått tid att skapa mig ett eget forum, en blog.

Här kommer inget revolutionerande att skrivas, inte heller kommer några foton från Stockholms hetaste innerställen att visas. Däremot kommer mina tankar och funderingar att finnas nedpräntat, säkert kommer också en hel del foton av min älskade dotter att visas.

Här är ett första smakprov på min stjärna taget i somras med min kära vän Maria Daskalaki. Det är även hennes fina mössa som Matilda fått låna.



/ Camilla

2 kommentarer:

  1. Kul med en blogg! :) Vad söt lillskruttan är, vad stor hon har blivit :)
    Trivs du där uppe?
    I fredags köpte jag pizza, var till "vår" vanliga pizzeria, tydligen hade det blivit ägarbyte sedan jag var där sist så tre av våra gamla elever stod där inne och flinade med hela ansiktet när jag kom in. Två av dem hade köpt pizzerian ihop, den tredje jobbade åt dem :)
    Ha en riktigt skön söndag!
    Kram
    // Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Nu har jag fått experthjälp av Grannas (www.welest.blogspot.com) så nu vet jag hur man svarar. Känns befriande att jag återigen är in control över min egen blogg!

    Jodå, här är helt ok. Vill ha eget boende bara. Så vi letar hus, som vanligt kan man ju tycka... Allas våran Veronica Eriksson tycker att jag borde köpa en husvagn istället, det svarar tydligen mer mot vårt behovs av att flytta menar hon. Jag vill mest slå henne...

    Du får hälsa våra gamla elever och alla jag känner. Ha en underbara vecka.

    Kramar i massor

    // Camilla

    SvaraRadera