måndag 5 september 2011

En kaka och lovikkavantar, tack!

Vaknade utvilad och pigg i morse, eller inte…  (Det hade varit så trevligt att få skriva det och samtidigt veta att det var så.) Men jag kan inte riktigt komma ihåg när det inträffade sist.

Nåja, jag tog mig upp och fick iväg Matilda till dagis. Dagen skulle spenderas i Skellefteå med en kurs i ÖPP. För er som behöver översättning så står det för ”Örebro PreventionsProgram”.  Dess syfte är att förhindra en tidig debut i alkohol och tobak som också är inkörsporten till tyngre droger. Dagen bjöd på mycket fakta och statistik. Ser fram emot morgondagen då vi ska gå igenom vårt framtida jobb som presentatörer i ÖPP.

Kursen slutade lite tidigare än planerat och eftersom min chaufför (läs: make) inte slutar sitt arbete förrän 16:00 kunde jag ta mig en fika. Jag hann också iväg till en garnbutik för att köpa garn till mitt nästa projekt. Spännade!


Ett lokalt fik i Skellefteå som jag inte kan rekommendera. Jag älskar dessa små kakor, de brukar vara mycket större dock. Men denna var inte god. Sen var det aningen dyrt också tyckte "grinkärringen", 54kr för kaka och dricka. Det var billigare i Småland... Hårda vingliga stolar var det med, man vill ju sitta mjuk i en soffa. Tacka vet jag cafét i Orsa som Korven (läs: Malin Karsson) driver, där är det fint att sitta!



Snart börjar det bli dags för att få till en tumme. Då kommer stackars Christina Grannas inte att få en lugn stund...  Kan inte annat än tycka lite synd om henne som får lov att hjälpa mig hela tiden. Hennes syster, Grannas, fick lov att hjälpa mig med hur man svarar i bloggen idag också. Vilken tur att vi har systrarna Grannas! Ett stort TACK till er idag.


/ Camilla

4 kommentarer:

  1. Kan se att du besökt stans absolut sämsta cafè!! Inte nog med att det är dyrt där, framförallt ägaren, kan vara förfärligt otrevlig också! Men nu vet du ju det till nästa gång=)

    SvaraRadera
  2. Men Malin! Det kunde du väl ha sagt tidigare!!! Det är ditt ansvar som dalkulla i Skellefteå att tala om sånt för en annan dalkulla. Något mer ställe i stan som man ska hålla sig borta från, det är lika bra att tala om det på en gång!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du har börjat blogga. Den vill jag gärna följa. :) Är det okej att jag länkar din blogg från min?

    SvaraRadera
  4. Emma,

    Självklart är det ok. Jag var just in på din FB-sida och försökte hitta din blogg. För jag har kollat in den förr men då hade jag ju ingen... Se till att jag får den så ska jag lägga in den på min sida som en av de jag följer med!

    SvaraRadera