fredag 23 september 2011

Pite havsbad

Två trevliga dagar på Pite havsbad går nu mot sitt slut. Här har avhandlats mycket för Bolidenskolans räkning. Allt från trivsel och arbetstider till Lgr 11. Mycket kloka ord har yttrats och en del andra ord…

Trivseln har varit utmärkt, maten exceptionellt god och underhållningen var enastående. Under gårdagen fick vi lite egentid som jag, med fler, spenderade i badet. För er som tror att lärare är tråkiga och helt saknar humor vill jag bara säga: ”Kan man ha mer fel??”  Fast en del av oss är mer tävlingsinriktade än andra. Man kan tydligen göra allt till potentiella tävlingsgrenar. Det har tävlats om allt. Vem som kan åka snabbast ner för vattenrutschkanan eller vem som kan göra störst plask i utloppet av rutschkanan. Ja, det var så många tävlingar så det var omöjligt att hålla koll på dem alla. Det fanns varken bra vinnare eller förlorare. Medelåldern måste ha legat någonstans runt 50 skulle jag tro. Den yngste var 31 år och den äldre måste ha varit runt 63 tror jag på ett ungefär. Det var alltså inga ungdomar vi pratar om. Behöver jag förresten förtydliga att majoriteten var män (eller ja pojkar) och endast en var kvinna…

/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar