lördag 18 maj 2013

En härlig utedag!

Äntligen har våren kommit hit till Haparanda.

Namnlös växt
Dessa fina blommor hittade jag i rabatten. Är så spännande att vänta och se vad som kommer att dyka upp. När renoveringen tar fart i juni så måste jag flytta på alla växter som jag vill ha kvar. Tror bestämt att jag får gräva upp dessa och sätta dem i ett provisoriskt land för att sen plantera på ett mer permanent ställe när fasaden är fixad. Undra vad de heter?
Namnlös, men väldigt fina blommor
Det här är dock penséer, det har jag koll på (eller i alla fall så har Emma Spiris det...). Färgen har dottern valt, det är även hon som stått för planteringen tillsammans med mormor. Fint blev det på vår uppfart där lådorna står uppradade. Blir nog finare när de täcker upp HELA lådan.

Smultron är ju ett måste. Eftersom vi ännu inte vet vad som dyker upp eller vart vi vill ha våra land så får de sitta i blomlådor tills vidare. Ska åka och köpa två jordgubbsplantor att sätta i de andra tomma lådorna på altanen.

Våren är härlig med alla växter och liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar