fredag 17 maj 2013

Modell foton!

Tyvärr har de inte fått några namn ännu. Men jag är rätt säker på att jag har koll på könsbestämningen på islandshönsen. Det är fem damer och en herre. Hade tänkt låta M sköta namnbestämmelsen, men efter att hon döpt en kyckling till Zalando och var på väg att döpa några andra av bara farten till kissemiss, kissemurr och kissedass, så har jag beslutat att jag inte tänker överlåta sådana viktiga beslut till en tre-åring. Jag tänker helt enkelt ta fram några passande namn till hönorna så får hon bestämma vem som ska ha namnen. Ganska diplomatiskt ändå och hon får känna sig delaktig, man är väl inte pedagog för intet!  :)

Två fina damer utan namn. (Islandshöns)

En av ovanstående hönor framifrån.

Profilbild
 
Blandrashöna som kommer att säljas till hösten. Hon får nog inget namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar