lördag 16 november 2013

Nya huset!

Är så väldigt förtjust i vårt nya hus. Det kommer att bli så snyggt. Men än har vi många tuffa beslut kvar att fatta, som tur är har vi några veckor på oss. Just nu håller vi på och kollar på kök. Har fått offerter från K-Rauta och IKEA. På onsdag ska vi till Lakkappä och få ett kök uppritat där med. Har ringt runt till lite goda vänner för att få lite råd på vad som bör tänkas på. Tror jag är mest nöjd med IKEAS kök hittills, både vad gäller det estetiska, praktiska och ekonomiska aspekterna. På Lakkappä ska de kolla på både, kök, badrum, toa, bastu, tvättstuga, kakel, klinker och garderobs lösningar till farstun. Det blir bra rabatter sa de. Ska bli kul att se!
 
Sen har vi ju det här med färgen på huset? Var först inne på att huset skulle målas rött. Tydligen är jag insnöad på rött eftersom jag är från Dalarna säger maken. Kanske är det så. Men när man ser på huset kanske det är snyggt om det är i vitt, bege, grått skalan. Får se hur det ser ut mot de röda ladugårdslängorna. Färgen behöver ju dock inte bestämmas förens till sommaren.
 
Tapeterna är ju ett annat kapitel... Tror det blir någon neutral vitfärg i hall och kök/vardagsrum. Har ju hittat en fin på colorama. Sen blir det nog en ljusblå med blommor i vårt sovrum. Den äldre dottern ville ha rosa tapeter och en fondvägg med "Hello Kitty". Lilltoaletten ska ha tre vita väggar och en riktigt fräck och vågad tapet bakom toaletten. Ska nog göra ett besök på colorama samt den lokala butiken vars namn jag aldrig lär mig, i nästa vecka och ta fram lite förslag så maken bara behöver välja bland "mina" favoriter.
Det är så spännande!

 

2 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut att bli. Jag tror det skulle göra sig bra med vit fasad. Fast dalarött är ju ändå dalarött... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det! Faluröd är det inte mycket som slår. Men sen behöver man ju inte måla lika ofta om man har en ljusare färg. Och med tanke på alla uthus är det ju bra om vi i alla fall inte behöver måla huset så ofta... ;)

      Radera