måndag 12 mars 2012

Magaluf, inget för barnfamiljen!

Matilda har skött sig exemplariskt och ibland mycket bättre än pensionärerna som också var med på samma resa. På Vings reseinformation stod det klart och tydligt att det var barnfamiljer och pensionärer som semestrade på Magalufs charmiga gator. MEN enligt erfarenhet och en enig pensionärskår så existerar det inga barn i Magaluf och har heller aldrig gjort! Skäms på er Ving som lurar en stackars barnfamilj till ett pensionärsparadis!


Trots avsaknaden av barnfamiljer har det varit underbart att spendera så mycket tid med familjen. Men eftersom jag ändå började med att klaga tänkte jag klaga lite till! Maten var bedrövligt dålig och vädret hade vi ingen vidare tur med. Det var bara första och sista dagen som var shortsdagar. De övriga har innehållit regn eller blåst, dock inte hela dagarna. Vi har kunnat vistas utomhus.

Summa summarum så kan jag inte rekommendera Magaluf som resmål om man färdas med barn. Pensionärerna verkade dock trivas som fisken i vattnet. Många har varit stammisar i över 20 år och övervintrar då där i ca 3-4 månader.

Foton återkommer jag med senare! Må gott!
Camilla

2 kommentarer:

  1. Vad dålig stil utav Ving att lura er sådär då... :( Men hoppas att ni hade det bra ändå.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen skitdåligt! Men inget dumt som inte för med sig något gott. NU har maken gått med på att det kanske ändå vore trevligt att resa till Thailand!!! Så lite glad är jag nog ändå.... :o)

    SvaraRadera