måndag 19 mars 2012

Rhipsalidopsis

Ja så heter visst min favoritblomma. Äntligen har jag namnet på den! Fick min första (och enda fram till i lördags) av en kollega när jag arbetade med SFI på Lernia i Borlänge. Min första blomma har rosa blommor. De två jag köpt nu har som ni ser vita och röda. Vilken lycka att se de båda praktexemplaren på COOP. Matilda blev lika frälst hon. När vi kom hem skulle hon ha blommorna i sitt kök, fick smuggla undan dem när hon åt efterrätt. Nu ska de få växa till sig sen ska de förökas! Sen måste jag förstås finna fler varianter av blomman. Någon som har något tips??




De fina knopparna som med tiden ska bli fina fina blommor. De är så otroligt vackra när de blommar. Tänk att ha hela hemmet inramat med dessa blommor. Jag bara måste få tag i fler färger!!!

Jag tackar för informationen som följde med blommorna. För det fanns ju verkligen en överhängande risk att jag skulle käka upp blomman...



Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar