tisdag 16 april 2013

Jaa, då kör vi en omgång till!

Eftersom jag är dalkulla i själ och hjärta så är det ju SJÄLVKLART att jag ska ha Hedemora höns. Det är i alla fall vad jag kommer att hävda i sten när min make kommer hem och blir allt annat än överlycklig över mitt senaste tillbud. Å andra sidan borde han vara avtrubbad och van vid det här laget. Om han överreagerar är det alltså helt och hållet hans eget fel, det är väldigt sällan min man "underreagerar".

(Stulen googlad bild, men jag hoppas mina kommer att vara lika fina)
I ett samtal med min kära mor under gårdagen sa hon följande "Ja, det är svårt att göra något måttligt om man heter Camilla Nilsson." Det ligger nog något i det, fast numer heter jag ju inte Nilsson i efternamn, så det kan inte sitta i namnet. Det måste vara generna...  ;)

Nå, maskinen är i alla fall laddad med 51 Hedemoraägg. Först tänkte jag gömma maskinen någonstans i vår STORA ladugårdslänga. Men eftersom det var lite för kallt och temperaturen inte ville stiga tillräckligt högt i maskinen fick jag lov att ställa in den i pannrummet. Detta kommer ju att resultera i att maken ser den direkt ikväll när han ska elda, typiskt också! Tro om jag ska baka någonting tills i kväll också?? Har redan tagit hand om disken, vikt undan tvätten och hängt en ny maskin.

Nä, nu ska jag ta hand om mina fina döttrar. De börjar bli hungriga båda två!

2 kommentarer:

  1. Så spännande med höns de är så fina! Låter så härligt att bo på en gård som ni gör med lador och allt! Du får gärna lägga ut bilder, jag är så nyfiken av mig :)! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är lika nyfiken av mig jag. Nå, ska lägga ut en bild på huset.

    SvaraRadera