onsdag 4 januari 2012

Matildas första häst

är en julklapp från mormor och morfar. En gunghäst! Nu blir det monteringsdags, sen en tur med pulkan. Det är väl en perfekt start på en annars ganska mulen och tråkig onsdagsmorgon.

Matilda har koll på vart hästen är! För att mamma ska vara på det klara med vart hästen är pekar hon ut den. Det är ju så mycket lättare att montera ihop något om man vet hur den ska se ut när den är klar... :o)


Monterad och klar. Men Matilda vet instinktivt att man måste kolla utrustningen innan man sitter upp. DUKTIGT!


Det ser väl bra ut blir bedömningen och prinsessan bestämmer sig för att ta en tur.


Först blir det en stilla ritt då hästen och utrustningen är ny,
smart tjej!


Sen ökar vi takten lite, men det tar ju ett tag innna man får rätt balans. Vill ju inte ramla av på första ritten!


Vi får hoppas att intresset håller i sig så mor och dotter kan införskaffa sig ett par med lite mer naturlig doft...  Morfar och mormor kan få sponsra även de hästarna.   :o)

/ Camilla

3 kommentarer:

  1. Oj vad stor hon har blivit! Vad härligt ni verkar ha det! Jag kan knappt vänta tills min lilla Loppa är ute! Kul att du börjat blogga igen :)

    Kram från Skåne!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Visst har hon, tiden går så otroligt fort. Nyss var hon så liten och orkade knappt hålla huvudet uppe. Njut av tiden för det går så fort. Visst är det väl härligt att vara gravid??? Jag älskade det och kände mig så vacker!

    Kram från oss i Norr!

    SvaraRadera
  3. Tack! :)

    Visst vet jag att det inte är 100 % säkert och att det fortfarande kan bli en pojke men det gör mig ingenting om så är fallet, jag kommer vara lika lycklig ändå. Men man blir nog lite paff när man förväntar sig en pojke och får en flicka, det kan jag tänka mig. Min barnmorska rekommenderade att vi bad dem dubbelkolla könet vid nästa ultraljud och det kommer jag absolut att göra men oavsett är min lilla loppa välkommen ut (när det är dags) i vilken form som helst ♥

    Det är härligt och jag njuter i fulla muggar. Det här är nog första gången i hela mitt liv som jag medvetet försöker framhäva min mage ;)

    SvaraRadera