lördag 7 januari 2012

Mousserande vin och pringles!

Jag kan verkligen rekommendera Jordgubbsmousserande vin och pringles. En utomordentligt bra kombination om man ska studera. Att vinet sen är alkoholfritt är bara en bonus! Men å andra sidan vem i sina sinnens fulla bruk kan utstå mer än en klunk av vanligt alkoholhaltigt vin. Urk!
 Jag har ju bestämt mig för att studera denna termin, samtidigt som jag ska arbeta 100%. Jo, studierna är också på 100% om jag har förstått det korrekt. Studierna drar igång nästa vecka, tror jag. Är så dåligt med information så man har ju ingen koll. Är det så på alla universitet eller är det bara så på Umeå universitet? Hur som så känns det bra att ha börjat med delar av kursinnehållet. Men usch vad svårt språket var emellanåt. Det märks verkligen att man varit borta från studierna ett tag. Hoppas att man kommer in i det snabbt igen för annars kommer detta att ta på krafterna.
Det som känns väldigt konstigt är att "mina" elever har börjat att studera på universitetet för ett och ett halvt år sedan. Inte kan väl jag vara så gammal att jag har "gamla" elever som är så gamla. Känns lite halvt jobbigt. De utbildar sig till socionomer, psykologer och en massa annat har jag sett på FB. En annan "gammal" elev är mamma och har en jättefin son. Jag är så otroligt stolt över dem! Så fina människor det har blivit av dem. (snyft..)

/ Camilla

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som orkar jobba och plugga 100%! Är riktigt imponerad! Lycka till! Håller med om att det där vinet är supergott, tycker alla alkoholfria viner är riktigt goda faktiskt :)!

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se hur länge jag orkar...

    Det här är faktiskt det första jag smakat och jag lär inte byta ut det i första taget för det var GOTT!!!

    SvaraRadera